söndag 15 februari 2009

Sjätte bilden i sjättebildmappen


Sjätte bilden i sjätte bildmappen är den här den föreställer en träskulptur som min svärfar har gjort av trä som han hittat i naturen, den är gjord någon gång på 50- talet. Den har en hedersplats i vårt hem, min svärfar gjorde många sådana här saker. Det är snart 20 år sedan han gick ur tiden, men i vårt minne lever han ännu.
Veckan har gått i kylans tecken -25 - 28 grader hela veckan men idag är det bara -16. På stickorna sitter sockar med döskallar ett par i storlek 43 är klara och ett par i storlek 39 ska avslutas idag, trodde de skulle bli klara igår men som vanligt hade jag stickat båda skaften innan jag börjar med foten men då upptäckte jag att jag hade 8 maskor mera på ett av skaften. Så nu har jag ett skaft extra.
Få se om garnet räcker då blir det ett par till.

Inga kommentarer: