lördag 19 mars 2011

Solveigs vantar en inspiration

Våra två kattgubbar myser i soffan den svarta heter Tarzan och nyss fyllda åtta år, den andra Fluffen snart två år.
Har inte hunnit blogga på länge tycker jag bara hinner jobba och sova vet inte om vår tröttheten redan kommit. På stickningsfronten händer heller inte så mycket någon mössa och nåt par vantar har det blivit.
Solveigs vantar är en hemsida som inspirerat mig till vantstickning..........skulle vilja köpa boken men den var lite för dyr för mig.
Nu snart start för Körslaget så nu blir det en stickstund i soffan om man får plats?

2 kommentarer:

Berit sa...

Va gulligt dom sover tillsammans. Jag Solveigs vantar är en fin bok. Jag har fått den i julklapp, bara att sitta och bläddra i den är en fröjd.

Jag har stickat änglavantarna, flera par, och håller på med Elisabeth.

Berit sa...

Jag ser att du har min gamla adress till min blogg.