söndag 18 november 2012

Mera sockar med uppstickare

"Skönt" ! att det är tråkigt och mörkt ute, isigt så man kan inte gå ut. Då får man tända ljus och kura inne med stickningen i veckan har sticknålarna verkligen gått varma tre par sockar med överstickare har jag tillverkat under veckan. till och med fäst trådarna och blockat de.

 
 
Nu under helgen har jag stickat dessa sockar i Sju Bröder som jag köpte på Rusta De är blå och gråa inte vita som de ser ut på bilden av garnet som blev över har jag på börjat ett par matchande vantar

"Pyttipannan " i Nordlys som garnet tog slut på har jahg stickat bakåt så jag kunde avsluta den för det verkar hopplöst att få tag i garnet den ska nu bara blockas. Så veckan har verkligen gått i stickningens tecken. Får se hur det ser blir nästa vecka det snurrar en massa projekt i mitt huvud som jag vill göra, men man måste väl städa lite också, men fortsätter det vara så här murrigt ute ser man ju inte skiten när man kommer hem!

1 kommentar:

heidi sa...

så flitig du har varit! och så fina sockarna är!

det är verkligen skönt med varma sockar nu när det börjar bli kallt ute:)