onsdag 3 augusti 2016

Ingefärsdryck mot förkylning....eller?

Sista semesterveckan ont i halsen och det regnar och åskar hela tiden.Jag virkar och virkar pannlappar av restgarner och  korgar av mattrasor



 Den här korgen fyllde jag med stickad disktrasa, virkade pannlappar och glasunderlägg ingefärsdryck och några lotter som jag uppvaktat min äldsta dotter som fyllde 42 i dag eller som hon själv säger 22!
Ingefärsdrycken har jag gjort för att försöka mota bort förkylningen. Skivar 200 gr ingefära jag skalar den inte koka i 1 liter vatten i ca 30 minuter kör med mixerstaven en stund sila av. Låt svalna till under 60 grader tillsätt 1/2 dl honung och saften från 2 citroner. Så klart ekologiskt förvara i kylen och ta en hutt på 2 cl varje morgon. Hoppas den stoppar upp förkylningen eller tro kan ju försätta berg. Godnatt !

Inga kommentarer: