onsdag 11 november 2009

Plättar i massor

Vi har fortfarande härligt vitt ute och solen har tittat fram lite - 8 grader men de har lovat kallare under natten. Har två hundar på besök för min ynsta dotter och sambo håller på att flytta från Kri- berg till grannbyn så nu har jag mina barn och barnbarn samlade i samma by bara 5 km bort härligt. Kommer också ha alla på lunch i skolrestaurangen även min son (äldsta barnbarnet äter lunch två dar i Boden).
Idag har vi serverat Plättar med stekt fläsk och sylt ca 150 plättar har vi stekt eller Inga-Lill var det som stod för stekningen. Imorgon ska vi göra Kebabspett som vi ska servera på fredag, vi ska krydda köttfärs med spiskummin och chili sätta de på en pinne och steka. Ris och het tomatsås ska vi servera till. Lunchen i morgon blir fiskpinnar, potatis och kall sås. Nog om mat blev ju lite hungrig.
På stickorna barn sockar i grått/rött bild kommer.

1 kommentar:

Hantverk i villa 16 sa...

Hej! och tack för din kommentar det är roligt att höra om dina stick projekt, har själv börjat att sticka och virka mer sedan jag sålde trädgården.
kul att du berättar om vilken mat ni gör i skolan på detta sätt får jag inspiration till egen middags mat.
Vivianné