lördag 4 maj 2013

Oviken damtröja

Strålande sol ute men inte många grader +4,6 och på TV-vädret pratar de att värmen är på väg. I går hade jag premiär med att hänga ut tvätt och precis när jag gjort det kom det en regnskur, men jag hoppas den torkar under dagen.
Nu på morgonen har jag fäst trådar på två pippitröjor som nu ska spännas ut mellan blöta handdukar och förhoppningsvis monteras i morgon. Har som vanligt en massa projekt på G en Pyttipanna, ett par sockar, en disktrasa och ett överdrag till vattenflaska. Bilder kommer måste bara ladda kameran först.
Jag har gått med i Gruppen Vi som stickar Sonjatröjor på facebook och nu har jag beställt detta fina mönster på Oviken damtröja

Här kan du gå in och titta på fler fina mönster www.lowenbergs.se och mönstren kan beställas på den här adressen Sonja.lowenberg@telia.com
Nu gäller det bara att hitta ett garn har knappast något som passar i mitt garnlager!!

Inga kommentarer: