tisdag 23 juli 2013

Semesterslut ångest?

Vaknade halv fem och började snurra i sängen när klockan var sex steg jag upp och satte mig med sticken en stund. Undrar om det är fullmånen eller att semestern börjar ta slut?
Lite långtjatigt blir det ju om vädret men den här solstolen jag inköpte innan semester har jag inte använt mycket. I dag har vi än så länge klarblå himmel med en strålande sol,termometern visar dock bar 11 grader.

Lite disktrasor har det blivit sedan sist det är ju perfekt bilstickning.

I går var jag på Tårtcafet i Älvens hus Niemisel det var vår Hantverksförening som var ansvarig och vi hade chokladtårtor som tema, det är en förening varje dag under fruntimmersveckan som är ansvarig och det är olika tårtor varje kväll.

Nu pockar Molly sugen på en promenad. Ha en bra dag!

1 kommentar:

heidi sa...

Vilken kul ide med tårtkalas varje dag en hel vecka:)

fast det var ju lite trist att det är så kallt ute:( i min del av sverigen har vi haft 20+ i flera veckor nu. förhoppningsvis så får du full användning av solstolen framöver:)