onsdag 4 september 2013

Lite smått och gott......

När jag vaknade i måndagsmorgon 05.00 öste regnet ner men så här såg himlen ut

sedan mot jobbet och startade med dagens lunch som var den här goda maträtten

 
lingonsylten som serverades till hade jag kokat av bär som eleverna i mellanstadiet plockat.
Som jag skrev tidigare hade jag barnbarn på besök under helgen och då blir det inte mycket stickat men jag passade på att fästa lite trådar.


Och tänk vad trådar kan bli en hel familj med mamma, pappa och bebisar!

Nu ser man verkligen att hösten anlänt, fast vi har fantastiska dagar med sol. Det svarta på bilden är så klart Molly som dyker upp så fort jag tar fram kameran.
På stickorna just nu en Pippitröja till en två-åring som jag fått beställning på idag.

1 kommentar:

heidi sa...

vacker gryning, god mat och besök av barnbarnen - det låter som en riktigt fin dag:)