söndag 18 januari 2009

Influensa

Kroppen och huvudet värker, feber och snörvlar så känns det i dag igår var det ännu värre kom mig inte upp ur sängen. Har kännt mig hängig hela veckan men det brukar vara så med mig att när helgen kommer däckar jag ihop ordentligt. Som det känns nu kommer jag nog att sjukskriva mig i morgon, är nog inte så bra att stå och laga mat när man snorar. Men det är ju det här med karensdagen det märks ju så mycket på ens redan låga lön.
Stickningen har faktiskt legat nere de senaste dagarna, få se om den kommer fram idag har ett par tossor som måste bli klar till tisdag de är stickade i lovikkagarn så de går fort att göra. Jag läste på sticklistan om en som skulle sticka kuddar det är jag sugen på att göra. Min dotter stickade i beige melerat garn avlånga kuddar med en bred fläta mitt på och hon utgick efter ett par kuddar hon köpt på dollarstore som hon sen använde till innerkuddar de blev jättefina till hennes kökssoffa. Få se om jag inte kan lura henne att sticka ett par till mig, men nu har hon så myckat att göra hon är med i http://www.kottarna.com det är premiär för henne och hon har fått mycket beröm. I veckan skall hon göra ett examens arbete för det hon läser till kokerska hon ska stycka en kyckling, göra inlagd strömming, ugnsomellet med svampstuvning, baka bröd en citronfromage paj och fransk tomatsallad allt det ska hennes lärare bevaka.

Inga kommentarer: