tisdag 6 januari 2009

Sista lediga dagen


Så här blev mitt bröd bak och lingonsylt kok. brödet är tekakor med fiberhavregryn och vetegroddar i de blev smaskens efter dagens slut fanns ingen kvar. Men det var ju det som var meningen hembakt bröd torkar ju så fort.
Idag är min sista lediga dag imorgon börjar alvaret igen, funderar på hur man ska orka upp klockan 5.30, när man precis nästan har kommit i säng då. Klockan har varit både ett och två innan man krypit ner i säng. Skolbarnen kommer inte förrän på torsdag, så min son har en dag till att vila på men där är det samma sak med att komma i säng. Imorgon är det bara förskolebarn, fritidsbarn och pensionärerna som ska ha mat, men det kommer massor med varor så nog kommer man ha att göra.
Apropå mitt nyårslöfte har jag startat hårt igår kokade jag köttsoppa och till det bakade jag frallor. Att det kan bli så gott vatten, olja, salt, socker, jäst och mjöl.
Idag blir det att ta det lugnt började testa sticka mobilväskor av mina restgarner igår få se vad det blir av det. Bild kommer

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Ja, att vända tillbaks efter mycket ledighet blir inte roligt, vi försökte i dag, men det var bara jag som var uppe, så i morgon måste vi upp ännu tidigare eftersom vi också börjar på torsdag kl 06.20.