fredag 2 januari 2009

Långskaftade mönstrade sockar


Nu är sockarna med långt mönstrat skaft klara bara att fästa trådar. Blev jättenöjd med de. Har börjat med ett par i grönt.
Idag har vi -20 grader, plockar, tvättar och dammsuger. Jag börjar bli sugen att plocka bort julen, men den får nog vara kvar några dagar till. Stickningen lockar mera................måste även göra en genom gång av mina garner känns som det är dags att köpa lite till(hi.hi) Mitt barnbarn som varit här över nyår blir hämtad av pappa i eftermiddag när han kommer från Kiruna, men då har ett annat barnbarn kommit det äldsta 13 år han är mer synkroniserad med min son så det brukar vara lugnt.

1 kommentar:

Jeanette sa...

Så fina "sockar"du stickat Mona. Hoppas du sett mejlet från mig. Att göra ett par i grönt blir nog fint tror jag. Må så gott.

Kram. Jeanette
www.slojdverkstan.se